فیلم سینمایی رفتن 2022-09-30

دانلود فیلم رفتن با لینک مستقیم و رایگان فرشته حسینی، نازنین بیاتی

داستان اودیسه از نویسنده بزرگ یونانی، هومر، یک قصه شناخته‌شده و محبوب است و تاکنون فیلم‌های بسیاری براساس آن ساخته شده است. این عنوان به کارگردانی اوبرتو پازولینی (Uberto Pasolini) براساس فیلمنامه‌ای از پازولینی، ادوارد باند (Edward Bond) و جان کولی (John Collee) ساخته شده است. ژانر فیلم سینمایی بازگشت درام، تاریخی و ماجراجویی است و بازیگرانی نظیر رالف فاینز و ژولیت بینوش در آن بازی می‌کنند. این فیلم اولین بار در چشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو اکران شد و کمپانی Bleecker Street مسئول توزیع آن در آمریکا شد.

دانلود فیلم هتل

صدای غنی و مخملی سینتیا اریوو زیر بار طرد شدن و تمسخرهای الفابا می‌شکند. الفابا که بیشتر توسط پدرش طرد شده و توسط دیگران موردتمسخر قرار می‌گیرد، از دوران کودکی به بعد با تفاوت‌هایش مبارزه می‌کند، یک مشکل وجودی که او را منزوی و عملا در یک حباب سبز استعاری محصور می‌کند. این یکی از مواردی است که سینتیا اریوو در همان اوایل با نوع بازی و فیزیک بدنی و انزوای قابل‌لمس خود نشان می‌دهد. این تصویر به‌طور اساسی، تضاد قابل‌توجهی با صدای آواز خواندن بسیار رسا و جذاب او ایجاد می‌کند، که پنجره‌ای را به روی وجود درونی او باز می‌کند.

هرکسی که انتظار دارد کارگردان به این تصاویر روح بدهد، همانطور که پیتر جکسون با سرزمین میانه در حماسه‌های ارباب حلقه‌ها پیش می‌رود، بدون‌شک ناامید خواهدشد. در حقیقت شرور، تصاویرش و کل فیلم، بدون‌شک بزرگ و مهم هستند، اما اغلب کم‌عمق هم هستند. این فیلم توجه بیشتری از ما نمی‌خواهد و حس کنجکاوی ما را درباره جهان خود برنمی‌انگیزاند. و فیلم همچنان مضامین اصلی را که گاهی‌اوقات به ضرر خود می‌بیند، کنار می‌گذارد. احساس بی‌کفایتی و نامطلوب بودن الفابا پس از چندین تغییر شخصیتی قابل‌توجه، کمتر ملموس و متقاعدکننده می‌شود. علیرغم ادای آن به‌عنوان یک فیلم نوآورانه از یک متن کلاسیک، کمتر زمانی در تماشای شرور بیننده از نوآوری در سینمای اقتباسی شگفت‌زده می‌شود.

فیلم رفتن 1395 فیلمی درام و اجتماعی به کارگردانی نوید محمودی و محصول کشور ایران است که در سال ۱۳۹۵ تولید و منتشر شد. رفتن نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی در ژانر غم‌انگیز است که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی تولید شده و محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده‌است که اکران خود را در سینماهای شهر کابل آغاز کرده‌است. همین موفقیت های فیلم سینمایی رفتن باعث شد که این فیلم به عنوان نماینده کشور افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار نیز حضور یابد. رفتن نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی در مقام کارگردان است که به نویسندگی و تهیه کنندگی جمشید محمودی تولید شده و محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده‌است که اکران خود را در سینماهای شهر کابل آغاز کرده‌است.

آریانا گرانده با مژه‌های بلند و لباس‌های عروسکی خود، سبک‌سری و انرژی گلیندا را زنده می‌کند. همانطور که گفتیم این هنرمند بازی بسیار روانی دارد، که هیچ‌چیز غیرواقعی در آن دیده نمی‌شود. او همچنین با دامنه وسیع صدایش بارها و بارها در طول فیلم شوخی می‌کند و نت‌های بلند را به جملات ساده‌ تبدیل می‌کند.

این فیلم نه‌تنها درباره مقابله با طبیعت را به تصویر می‌کشد، بلکه داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که برای زندگی و موفقیت، دست به خطر می‌زنند. پایان تلخ و تکان‌دهنده فیلم، حقیقت بی‌رحم دریا را نشان می‌دهد و به یادمان می‌آورد که گاهی هرچقدر هم قوی باشی، طبیعت قوی‌تر از تو ظاهر خواهد شد. وبسایت نما تی وی، یک رسانه اینترنتی مجاز در زمینه دانلود فیلم جدید و سریال ایرانی و خارجی می‎باشد. این رسانه در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران ثبت شده و تمام محتوای موجود در سایت نما تی وی متناسب با فرهنگ خانواده‌های ایرانی است. فیلم و سریال های خارجی به صورت بازبینی شده هستند و در صورت نیاز صحنه های غیراخلاقی به صورت حرفه ای سانسور می‌شوند.

«رفتن» در ساختار کلی خود به دلیل واقع‌نمایی آشکارش در طرح صریح درون‌مایه‌ای اجتماعی، تا حدود زیادی شبه مستند به نظر می‌رسد، اما در عین حال از همه قواعد آشنای یک اثر داستان‌پرداز نیز بهره برده است. الفابا و گلیندا با یکدیگر صمیمی می‌شوند و یک ارتباط واقعی بین آنها شکل می‌گیرد. با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار می‌شود. حیواناتی که به تدریج توانایی صحبت کردن به زبان آدمیزاد را از دست می‌دهند.

در فیلم همچنین توضیح داده می‌شود، که چرا گلیندا به‌عنوان جادوگر خوب معرفی می‌شود. شخصیت گرانده اولین کسی است که جادوگر سبز رنگ را همان‌طور که هست می‌بیند؛ یک زن جوان به شدت آسیب‌دیده که آرزوی تعلق داشتن دارد. همچنین فرصت بیشتری هم برای ایجاد ارتباط و درک نوع رابطه و دوستی بین گلیندا و الفابا در این فیلم وجود دارد. در فیلم شرور همچنین شخصیت‌ها نوعی واکنش عاطفی از خود نشان می‌دهند، که کاملا توسط مخاطب احساس می‌شود. این شخصیت‌ها با کمک بازی خوب بازیگران، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و کاملا ملموس است؛ هرچند که در یک دنیای جادویی جریان دارد.

برخلاف فیلم‌هایی که بر فروپاشی ساختمان‌ها یا فجایع طبیعی تمرکز دارند، آثاری که شخصیت‌هایشان در دریا سرگردان می‌شوند، حس تهدیدی عمیق‌تر ایجاد می‌کنند. بهترین فیلم های دریایی با عناصر بصری خیره‌کننده، وسعت بی‌کران آب و تنهایی سهمگین قهرمانانشان را به‌تصویر می‌کشند. داستان فیلم بازگشت بیست سال پس از جنگ تروآ و ماجراجویی بزرگ اودیسه روایت می‌شود. ادیسه پس از سال‌ها جنگ و نبرد، برهنه در سواحل زادگاهش ایتاکا دیده می‌شود. او از نظر روحی و جسمی آسیب بسیاری دیده، هیچ شباهتی به پادشاه جنگجو و توانایی که قبلا بود ندارد، و به همین دلیل هیچ کس او را نمی‌شناسد.

یا شاید بهتر بود این داستان در قالب یک مینی‌سریال پرداخت شود تا کارگردان بتواند با حوصله به مضامینی که می‌خواهد رسیدگی کند. این فیلمساز برداشتی را از داستان کلاسیک به تصویر کشیده‌است، که با حوصله شخصیت‌ها را معرفی می‌کند. دلایل وجودی شخصیت‌های اصلی را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چرا هر کدام به آنچه که در نهایت هستند تبدیل شده‌اند. در حقیقت با وجود این فیلم ما باید به‌عنوان مخاطب زمان بیشتری را صرف درک عمیق‌تری از پیشینه الفابا کنیم و بفهمیم چرا او نسبت به وضعیت اسفناک حیوانات در از، تا این اندازه نگران است. ما باید بفهمیم که چرا الفابا که در طول این فیلم تا این اندازه مهربان و بی‌آزار است، در نهایت به جادوگر بدجنس غرب تبدیل می‌شود، که هیچ‌کس برای مرگ او سوگواری نمی‌کند.

بهرنگ علوی دانلود فیلم ایرانی جدید شمس لنگرودی فرشته حسینی نازنین بیاتی

داستان روایت زندگی پسری به‌نام پی پاتل است که خانواده‌اش مالک یک باغ‌وحش در هند هستند. در یک سفر دریایی، کشتی آن‌ها دچار حادثه و پی به‌همراه تعدادی از حیوانات باغ‌وحش در دریا رها می‌شود. او تنها انسان بازمانده از این اتفاق است که در یک قایق نجات همراه با یک ببر بنگال به‌نام ریچارد پارک در دریا گرفتار شده است. فیلم بیشتر روی ارتباط غیرمعمول میان پی و این ببر و مبارزه برای حفظ پایداری در میانه اقیانوس آرام می‌پردازد.

فعّالیّت‌های سایت ZARD FILM تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. زنی میانسال با ورود خود به زندگی زوجی جوان ، زندگی آنها را دگرگون خواهد کرد و .. داستان این فیلم بر اساس آسیب‌های اجتماعی جوانان بوده که در آن نگار و دنیا دو ...

تاریخ اکران فیلم بازگشت در سینماهای آمریکا 6 دسامبر 2024 (16 آذر 1403) بوده است. این فیلم با استقبال نسبتا خوبی از سوی منتقدین و بینندگان روبرو گشت. «رفتن» به‌عنوان یک تولید مشترک ایران و افغانستان، با وجود فیلم‌برداری زیبایش (کار کوهیار کلاری) در مقایسه با فیلم زیبای «چند متر مکعب عشق»، به فیلم‌های تلویزیونی نزدیک‌تر است.

از محتوا و داستان فیلم رفتن چقدر اطلاع دارید؟ فیلم‌نامه رفتن توسط جمشید محمودی نوشته شده است. تام ریس هریس (Tom Rhys Harries) بازیگر ولزی، متولد 8 اکتبر 1990 (16 مهر 1369) در کارادیف ولز است. او بازیگری را از سال 2011 با فیلم Hunky Dory آغاز کرد و اخیرا با نقش اکسل کالینز در سریال White Lines (2020) و نقش تام واکر در سریال Suspicion (2022) به شهرت رسیده است. این بازیگر ولزی را پیش از این در آثاری نظیر فیلم The Gentlemen (2019)، فیلم Sisi & I (2023) و فیلم How Kids Roll (2024) نیز دیده‌ایم. ژولیت بینوش (Juliette Binoche) بازیگر فرانسوی متولد 9 مارس 1964، برابر با 19 اسفند 1342، در پاریس است.

معرفی فیلم بازگشت (The Return)؛ بررسی داستان و بازیگران

در مجموع بیش از 34 نفر در تولید فیلم رفتن نقش داشته‌اند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند. رالف ناتانیل توئیسلتون-وایکهام-فاینز (Ralph Nathaniel Twisleton-Wykeham-Fiennes) یک بازیگر، تهیه‌‌کننده و کارگردان انگلیسی است. او متولد 22 دسامبر 1962 (1 دی 1341) در انگلستان و فارغ‌‌التحصیل آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک است.

الفابا کسی است که از طرد شدن و اندوه به عشق، سختگیری و در نهایت خشم می‌رسد. به همین دلیل است که با اینکه الفابا شخصیت منفور فیلم محسوب می‌شود که قرار نیست کسی برایش سوگواری کند، مخاطب به‌خوبی او را در قلب خود راه می‌دهد. حتی کار به جایی می‌رسد که با تمام شدن فیلم، هیچ‌کس دوست ندارد الفابا به جادوگر بدجنس غرب تبدیل شود.

الفابا یک دختر طردشده با رنگ سبز و لباس‌های تیره‌رنگ است و گلیندا یک دختر شاد با لباس‌های روشن. درواقع در اینجا فقط شخصیت این دو نیست که با هم در تضاد هستند، پالت رنگی فیلم در ابتدا میدان نبردی بین رنگ سبز پوست الفابا و رنگ صورتی لباس گلیندا است. اما جلوه‌های بصری که در ابتدا گیج‌کننده به‌نظر می‌رسند، با پیشرفت فیلم، هماهنگی پیدا می‌کنند. صحنه‌ای در جنگلی پر از پوشش خزه‌ای از گیاهان و گلدسته‌هایی از شکوفه‌های ظریف و گلگون وجود دارد، که سرسبز و دوست‌داشتنی است و می‌درخشد و این یکی از چندین پیروزی قابل‌توجه برای بخش طراحی تولید، به رهبری ناتان کرولی است. جمشید و نوید محمودی که تا امروز، در همه کارهای سینمایی و تلویزیونی‌شان همواره در کنار هم بوده‌اند، به‌طور معمول به گونه‌ای عمل کرده‌اند که به نوعی هر کار تازه آن‌ها را می‌توان دستاورد مشترک آن دو به حساب آورد.

بازیگران فیلم رفتن چه کسانی هستند؟ در رفتن بازیگرانی چون فرشته حسینی، رضا احمدی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، افشین اخلاقی، مسعود میرطاهری و سینا مهراد به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. در فیلم رفتن حدود 20 بازیگر جلوی دوربین رفته‌اند که از نظر تعداد بازیگران می‌توان رفتن را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. فیلم رفتن ساخته ی نوید محمودی کارگردان افغان مقیم ایران داستان عشق آتشین فرشته و نبی است قصه ی عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن به هم در غبار گم می شوند. فیلم سینمایی رفتن روایتگر داستان عشقی است که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود، قصه عشقی که از همه چیزغیراز معشوق رنج می بیند، رفتن قصه درد است، درد خانه به دوشی، درد مهاجرت.

فیلم رفتن در ژانر درام و عاشقانه، به کارگردانی نوید محمودی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی، تولید شده و محصول سال 1395 ایران است. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده‌است. فیلم رفتن برای اولین بار در سال 1397 در سینماهای ایران اکران شده است. رفتن نخستین فیلم سینمایی نوید محمودی در ژانر غم‌انگیز است که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی تولید شده و محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بوده‌است که اکران خود را در سینماهای شهر کابل آغاز کرده‌ است. یکی از لذت‌های پایدار داستان جادوگر شهر از از زمان پیدایش، که مانند فیلم‌های ساخته‌شده در هالیوود قدیم بی‌نقص است، ترکیبی از سادگی روایی و درخشش ذاتی سینمایی آن است.

فیلم رفتن و کارنامه فعالیت کارگردان و بازیگران

گاه ایده و طرح اولیه از یکی است و فیلمنامه را آن دیگری می‌نویسد و گاه نیز یکی فیلمنامه دیگری را کارگردانی می‌کند. نمی‌توان فیلم «رفتن» (۱۳۹۵) ساخته نوید محمودی، نویسنده و کارگردان به‌نسبت جوان افغان، را تماشا کرد و به یاد فیلم خوش‌ساخت و کم‌نقص «چند متر مکعب عشق» (۱۳۹۳) نیفتاد. اثری که در جشن سینمای ایران و در جشنواره فیلم فجر نیز صاحب چند جایزه شد و شاید نقطه شروع جدی‌ترین حضور برادران محمودی در عرصه سینما بوده است.

درواقع در این فیلم شما کمتر شاهد قطعات موسیقی طولانی و خسته‌کننده خواهیدبود. اما در عوض تکیه‌کلام‌های کوتاهی که به صورت آوازی توسط بازیگران اجرا می‌شود در فیلم، فراوان است و این به‌هیچ‌وجه زننده نیست. همانطور که می‌دانید آریانا گرانده خواننده معروفی است، که تعداد قابل‌توجهی از بزرگان موسیقی او را موردتحسین قرار داده‌اند. در این فیلم این خواننده جوان و زیبا تمام توان خود را برای خواندن آهنگ‌هایی که بنا به گزارش‌ها آوازشان به صورت زنده در صحنه فیلمبرداری ضبط شده‌است، به کار می‌بندد. البته گرانده علاوه‌بر صدا و آواز شندینی‌اش، بسیار روان و دلچسب بازی می‌کند. با این‌حال، آریانا گرانده به‌عنوان خواننده دامنه آوازی بسیار گسترده‌ای دارد و از آخرین نت آن در اینجا استفاده می‌کند.

بازیگران فیلم رفتن

در بخش انتهایی فیلم که قرار است الفابا وردهای جادویی را بخواند و چالشی که با جادوگر شهر از و مادام دارد، روایت کمی خسته‌کننده می‌شود. در اینجا مخاطب انتظار دارد که روند داستان تغییر بزرگی داشته و اتفاقی هیجان‌انگیز را نشان دهد، اما درحقیقت هیچ اتفاق مهیجی نمی‌افتد. درواقع فیلم شرور همان‌اندازه که می‌تواند در بعضی جنبه‌ها و بخش‌هایش مخاطب را جذب خود کند، در بعضی از قسمت‌ها شما را پس می‌زند و این اشکال بزرگ فیلم است. درحقیقت فیلم می‌توانست کوتاه‌تر باشد و بعضی از بخش‌های اضافه از آن حذف شود.

اولین اثر نوید محمودی در مقام کارگردان

داستان فیلم درباره یک زوج، جان و ری، است که برای فرار از یک تراژدی شخصی تصمیم می‌گیرند با قایق بادبانی خود به سفری در اقیانوس بروند؛ اما آرامش آن‌ها با ورود ناگهانی مردی به‌نام هیو به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود. جان برای بررسی حقیقت به کشتی مرد می‌رود؛ اما متوجه می‌شود که حقیقتی تاریک‌تر از آنچه تصور می‌کرد در انتظارشان است. با گرفتار شدن جان در کشتی متروکه و به دست گرفتن کنترل قایق توسط هیو، ری باید با تکیه‌بر هوش و اراده خود برای زنده ماندن بجنگد. آب‌های آزاد برخلاف سایر بهترین فیلم های ژانر بقا به‌جای تاکید روی جلوه‌های ویژه یا صحنه‌های اکشن بیشتر بر روان‌شناسی شخصیت‌ها و فشارهای روحی و جسمی آن‌ها در مواجهه با مرگ تمرکز می‌کند. یک طوفان سهمگین که از ترکیب سه جبهه هوایی مختلف شکل گرفت، در مسیر بازگشتشان قرار می‌گیرد و آن‌ها را به کام خود می‌کشد. فیلم طوفان بی‌‌عیب و نقص در نمایش شکوه و وحشت طبیعت بی‌نظیر عمل می‌کند.

در این فیلم همچنین تماشای شخصیت‌های رنگارنگ و نامتعارف در حال آواز خواندن، رقصیدن و گاهی پرواز در هوا بدون لباس ابرقهرمانی، سرگرم‌کننده است. تمثیل شرور هم به‌اندازه کافی صریح و هم مبهم است، که بتوانیم آن را با هر محیط سیاسی یا اجتماعی که بخواهیم، تطبیق دهیم. کاملا مشخص است که شاهکارهای جورج اورول تاثیر آشکاری بر کتاب مگوایر داشته‌اند.

پخش جهانی «گربه ماهی» آغاز شد/ انتشار پوستر رسمی

پیتر دینکلیج صدای دکتر دیلاموند، پروفسوری که بز هم است را بازسازی می‌کند. در روند داستان شخصیت‌های شرور سعی می‌کنند صدای حیوانات را از بین برده و آنها را اسیر کنند. داستان تا جایی پیش می‌رود که قدرت‌های منحصربه‌فرد الفابا مشخص می‌شود و او به نیت بد اطرافیان به‌ظاهر خوب خود پی می‌برد. البته اینجا پایان داستان نیست، چون در اوج روایت، فیلم به پایان می‌رسد و باید منتظر ساخت و اکران بخش دوم آن باشیم. در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم The Return 2024 بپردازیم. داستان آن را بفهمیم، درباره بازیگران فیلم بخوانیم و در بخش آخر نیز مرور کوتاهی بر نظرات و نمرات منتقدین خواهیم داشت.

درحقیقت روایت ساده فیلم شرور، پتانسیل زیادی برای به چالش کشیدن دغدغه‌های انسان معاصر دارد. اما آیا این چشم‌انداز جهانی چند نژادی و چند قومیتی بر فراز رنگین‌کمان دست‌نخورده باقی خواهدماند. خیلی چیزها در خطر است و آینده روشن به نظر نمی‌رسد، اما امیدوارم الفابا و گلیندا استقامت کنند. فیلم رفتن محصول ایران در سال 1395 است که توسط نوید محمودی کارگردانی شده.

The Perfect Storm جزو بهترین فیلم ها درباره نبرد انسان و دریا به‌شمار می‌رود. این فیلم براساس واقعیت از روی کتابی به‌همین‌نام نوشته سباستین یونگر ساخته شد. در پاییز سال ۱۹۹۱، گروهی از ماهیگیران شجاع از بندر گلاستر ماساچوست به سرپرستی کاپیتان بیلی تاینی (با بازی درخشان جورج کلونی)، عازم سفری دریایی می‌شوند تا صید بیشتری داشته باشند؛ اما سرنوشت چیزی جز یک کابوس برای آن‌ها رقم نمی‌زند. In the Heart of the Sea (در قلب دریا) از آن داستان‌های دریایی نفس‌گیری است که بیننده را درمیان امواج خروشان اقیانوس و تلاش برای حفظ زندگی رها می‌کند. این فیلم با موضوع دریا ماجرایی را روایت می‌کند که الهام‌بخش یکی از معروف‌ترین رمان‌های تاریخ یعنی موبی دیک بوده است.

هومر در ادیسه سرگذشت یکی از سران جنگ تروآ، فرمانروای ایتاکا، ادیسیوس یا همان اودیسه را روایت می‌کند. ادیسیوس و همراهانش به یک سفر ده ساله می‌روند و در این مسیر با خطرات بسیاری روبرو می‌شوند. درنهایت با وقوع طوفانی در دریا، ادیسیوس ناپدی می‌شود و همراهانش گمان می‌کنند که او مرده است. فیلم کوتاه داستانی «تاچ» به نویسندگی و کارگردانی مهیار حمیدیان و تهیه‌کنندگی امیرعلی صبور و مهیار حمیدیان در بخش مسابقه پانزدهمین جشنواره بی‌سی‌انِ بارسلونا به نمایش در می‌آید. این اثر نه‌تنها موفق به کسب ۱۱ جایزه اسکار شد، بلکه همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم دریایی قدیمی به شمار می‌رود. داستان این اثر درباره یک زوج به‌نام‌های دانیل و سوزان است که برای تعطیلات به یک جزیره در کارائیب می‌روند.

حضور نامرئی کوسه در بسیاری از صحنه‌ها، حس ناامنی را به اوج می‌رساند و تماشاگر را در هر لحظه در انتظار حمله‌ای ناگهانی نگه می‌دارد. با گذشت چندین دهه، این اثر همچنان به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک شناخته می‌شود. داستان فیلم در شهری ساحلی به‌نام آمیتی جریان دارد؛ جایی‌که حمله یک کوسه عظیم‌الجثه، جان چندین نفر را می‌گیرد و ترس و وحشت را در دل مردم می‌اندازد.

جلوه‌های ویژه فیلم، امواج غول‌آسا، بادهای سهمگین و کشتی‌ای که در برابر خشم اقیانوس چون پر کاهی معلق می‌ماند، همه‌وهمه حس استیصال و هیجان را به بیننده منتقل می‌کنند. داستان این اثر براساس اتفاقی واقعی در سال ۱۸۲۰ ساخته شد و ماجرای کشتی صید نهنگ را دنبال می‌کند که توسط یک نهنگ غول‌پیکر و انتقام‌جو غرق می‌شود. خدمه کشتی که درمیان اقیانوس بی‌کران گرفتار شده‌اند، برای زنده ماندن مجبور به گرفتن تصمیماتی سخت و گاهی غیرقابل‌تصور می‌شوند. سرعت فیلم، در مقایسه با آن چیزی که از یک فیلم هالیوودی با این میزان از اکشن انتظار دارید، کمتر است و همین سبب می‌شود فیلم طولانی‌تر از 116 دقیقه به نظر برسد. ولی آیا واقعا می‌خواهید به رالف فاینز و ژولیت بینوش بگویید که عجله کنند؟ نه، قطعا این را نمی‌خواهید.

فیلم سینمایی رفتن ساخته برادران محمودی نماینده اسکار افغانستان از چهارشنبه 19 اردیبهشت در سینماهای کشور اکران میشود. این فیلم به زبان‌های فارسی و دری است و داستان زندگی دو شخصیت به نام‌های فرشته و نبی را روایت می‌کند. آنها در دنیایی پر از چالش و رویدادهای پیچیده، در تلاش برای رسیدن به عشق خود گم می‌شوند. این داستان عشق، درد و رنج‌هایی را به تصویر می‌کشد که در آن عشق به غیر از معشوق، به آنها آزار و اذیت می‌کند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند به‌همراه گروهی دیگر غواصی کنند؛ اما به‌دلیل یک اشتباه سازمان‌دهی در دریا رها و میان هیجان‌انگیزترین موجودات دریایی گرفتار می‌شوند. داستان دراره تلاش این زوج برای زنده ماندن در شرایطی است که هیچ امیدی به نجات وجود ندارد. Open Water را می‌توان به‌عنوان برترین فیلم دریایی درباره‌ گرفتار شدن در دریا نام برد. آب‌های آزاد در واقع مرز بین وحشت و واقعیت را به‌شدت تحت فشار قرار داده و یک تجربه سینمایی به شدت اضطراب‌آور و هیجان‌انگیز را به تماشاگران ارائه می‌دهد. فیلم با روایت غیرخطی بین گذشته عاشقانه تامی و ریچارد و لحظات تلخ و دردناک بعد از طوفان جابه‌جا می‌شود و همین شیوه در روایت احساسات مخاطب را به‌شدت درگیر می‌کند. او تمام درد، تنهایی و ناامیدی شخصیتش را با قدرت به‌تصویر می‌کشد و این موضوع باعث می‌شود تا بیننده هم در عشق او غرق شود و هم در رنجی که در میانه اقیانوس تحمل می‌کند.

نسخه کامل فیلم رفتن

با وجود طولانی بودن این فیلم و وفاداری بی‌رحمانه به بازیگران، گاهی مخاطب خسته می‌شود. شرور با وجود همه جاه‌طلبی‌ها و تکنیک‌های سینمایی‌اش، احساس نمی‌کند که می‌تواند، نسبت به منبعش آزادانه برداشت شود. بخش زیادی از فیلم شامل جمعیت زیادی است، که صحبت می‌کنند و آواز می‌خوانند. این در بحث تولید تا حدودی مزیت است، اما وقتی به مخاطب می‌رسد، می‌تواند خسته‌کننده باشد. همچنین جمعیت از اساس توده‌ای خالی از احمق‌ها هستند، که به‌راحتی تحریک می‌شوند و نسبت به یک بحران متزلزل هستند. در همین حال، ما همچنان منتظر هستیم تا شخصیت‌های اصلی ظرافتی از احساسات را به‌نمایش بگذارند، چیزی ظریف و انسانی، چیزی که ما را وادار کند فراتر از جایگاه آنها به عنوان نماد، فکر کنیم.

{

«عرق یونجه» ایرانی در قزاقستان

|}

غیر از بازیگران عوامل دیگری هم به بار دراماتیک فیلم کمک کرده و احساسات مخاطب را برمی‌انگیزانند. بسیاری از قطعه‌های موسیقی هم در طول فیلمبرداری به صورت زنده اجرا شده‌اند و این به بازیگران اجازه داده‌است، تا اجرای طبیعی، احساسی و خارق‌العاده‌ای داشته‌باشند. درحقیقت برای یک فیلم موزیکال که بر اساس داستان جادوگر شهر از ساخته شده‌است، این فیلم احساسات زیادی را به جریان می‌اندازد. «رفتن» قصه‌ی فرشته و نبی قصه ی عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود قصه ی عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند رفتن قصه درد است درد خانه به دوشی درد مهاجرت.

{

سریال های بروزشده

|}

فیلم The Return سومین همکاری بین رالف فاینز و ژولیت بینوش، پس از فیلم The English Patient (1996) و فیلم Emily Brontë’s Wuthering Heights (1992) است. در این بخش مروری بر بیوگرافی چهار بازیگر اصلی داریم و سپس با دیگر هنرپیشه‌های فیلم سینمایی بازگشت آشنا می‌شویم. آب‌های کم‌عمق در عین سادگی، در فهرست بهترین فیلم های دریایی قرار دارد. بلیک لایولی در این اثر، نمایشی چشمگیر از یک زن مبارز ارائه می‌دهد که با تکیه‌بر هوش، شجاعت و غریزه شوق زندگی در برابر مرگی حتمی مقاومت می‌کند. لحظه‌به‌لحظه فیلم، احساس ترس و اضطراب را به مخاطب منتقل می‌کند و این تنش تا آخرین ثانیه باقی می‌ماند.

داستان از جایی شروع می‌شود که تامی (با بازی شیلین وودلی) و ریچارد (با بازی سم کلافلین) که عاشق ماجراجویی و سفرهای دریایی هستند، تصمیم می‌گیرند یک قایق تفریحی را از تاهیتی به سن دیگو برسانند. همه‌چیز رویایی به نظر می‌آید؛ اما ناگهان طبیعت بی‌رحم چهره واقعی‌اش را نشان می‌دهد. آن‌ها در دل اقیانوس گرفتار یک طوفان وحشتناک می‌شوند که قایقشان را به نابودی می‌کشاند. پس از طوفان، تامی زخمی و سرگردان درمیان دریای بیکران باید راهی برای زنده ماندن پیدا کند، درحالی‌که امیدش هر لحظه کم‌تر می‌شود.

فیلم رفتن اولین‌بار در کابل پخش شد و بعد به‌صورت اینترنتی منتشر شد. اگر شما هم علاقهمند به مجموعه های تلویزیونی هستید، میتوانید همین حالا فیلم جذاب و دیدنی رفتن را با لینک مستقیم از سایت ایرانیان دانلود دریافت و تماشا کنید. اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت می‌کند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه می‌شود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده می‌شود. او و گلیندا به طور جداگانه با یک شاهزاده نه‌چندان جذاب آشنا می‌شوند و به‌تدریج الفابا عشق را هم تجربه می‌کند. او می‌تواند به بروز احساسات خود نزدیک شده و از بعد آسیب‌دیده و ترسیده‌اش فاصله بگیرد.

کلانتر برودی (روی شایدر)، زیست‌شناسی دریایی به‌نام هوپر (ریچارد درایفس) و یک شکارچی کوسه به‌نام کوئینت (رابرت شاو) تصمیم می‌گیرند این شکارچی مرگ‌بار را از بین ببرند. این سه نفر با یک قایق کوچک وارد اقیانوس می‌شوند و در نبردی نابرابر باید با یکی از خطرناک‌ترین موجودات دریایی روبه‌رو شوند. آرواره‌ها که در لیست فیلم های دریایی ترسناک قرار می‌گیرد، استانداردهای جدیدی را برای فیلم‌های هیجان‌انگیز و بلاک‌باسترهای تابستانی تعریف کرد. Jaws اولین فیلمی بود که مفهوم فیلم پرفروش تابستانی را به صنعت سینما نشان داد و موفق شد تماشاگران را همزمان به وحشت بیندازد و مجذوب داستان پرتنش خود کند. زندگی پی یکی از آن فیلم‌هایی است که می‌توان آن را هم یک سفر درون‌فردی و هم یک سفر فیزیکی در نظر گرفت. درحالی‌که فیلم داستان تلاش برای حفظ زندگی در دل دریا را روایت می‌کند؛ اما در عمق خود مفاهیم عمیقی ازجمله ایمان، باور و فلسفه زندگی را نیز بررسی می‌کند.

اودیسه متوجه می‌شود همسرش پنه‌لوپه در کاخ زندانی و تحت فشار خواستگاران است. آنها منتظرند پنه‌لوپه یک نفر را به همسری برگزیند و بدین ترتیب همسر جدید، تاج و تخت سلطنت را در دست گیرد. از طرفی پسر پنه‌لوپه و اودیسه، تلماکوس، تهدیدی برای تخت سلطنت محسوب می‌شود و جانش در خطر است. Adrift فیلمی است که مخاطب را به قلب یکی از واقعی‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین داستان‌های دریایی می‌برد. این اثر، که بر اساس داستان واقعی تامی اولدهام و ریچارد شارپ ساخته شده، سرگذشت دلهره‌آور زوجی را روایت می‌کند که در سال ۱۹۸۳، در میان یکی از مرگبارترین طوفان‌های اقیانوس آرام گرفتار شدند.

اگر به آثار تاریخی علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین فیلم‌های تاریخی جهان را از دست ندهید. سکوت قبرستانی ترکیبی از تعلیق، وحشت و مبارزه برای بقا در فضایی محدود و ایزوله ارائه می‌دهد. حضور سه بازیگر اصلی یعنی نیکول کیدمن، سم نیل و بیلی زین همراه با فیلمبرداری هوشمندانه و فضای وهم‌آلود دریا این اثر را به یکی از بهترین فیلم های دریایی تبدیل کرد. فیلم “رفتن” به کارگردانی نوید محمودی، یک درام عاشقانه است که در سال 1397 تولید شده و در کشور ایران به تازگی منتشر شده است.

رفتن اولین ساخته سینمایی نوید محمودی در مقام کارگردان است که به نویسندگی و تهیه کنندگی جمشید محمودی در سال 95 ساخته شد. این فیلم نماینده سینمای افغانستان در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار بود. درست است که کارگردان در این فیلم، یکی از موزیکال‌های بزرگ زمان ما را ساخته‌است، که یک سفر خیال‌انگیز به سرزمینی رویایی است، اما گاهی خودش هم فراموش می‌کند که در چه دنیایی زندگی می‌کند.


فیلم سینمایی ذره بین
فیلم سینمایی روز صفر
فیلم سینمایی ذبیح بهروز وثوقی
فیلم سینمایی راز بقا
فیلم سینمایی ذهن دوگانه دوبله فارسی
فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ
فیلم سینمایی ذوالقرنین
فیلم سینمایی راز دریاچه
فیلم سینمایی ذهن برتر
فیلم سینمایی رز قرمز